PEMBELAJARAN SENI DI SEKOLAH DASAR
Abstract
Abstract: Learningthe artinelementary schoolis not run likedemands of the curriculum. At some stageandPLPGforce, ofsome teacherswho were askedwhether or not youteach theartsin your school? Thosewho answerednoandthere isno one to answeryes. Reasonedthattheydid notanswerbecausecan not,no talent, childrenare notinterested, noexperience, no training, and no supportfromthe school. Whoanswered yes toexpresshowtheyteachartinthe schoolthat is byusing ahandbook, based on experience, there isa specialteacher, and extracurricular activities. That is,learningthe artinelementary schoolisnotas expectedcurriculum.
Keywords:learning, art
Abstrak:Pembelajaran seni di SD tidak berjalan seperti tuntutan kurikulum. Pada beberapa tahap dan angkatan PLPG, dari beberapa guru yang ditanyai apakah Anda mengajarkan seni di sekolah Anda? Mereka ada yang menjawab tidakdan ada yang menjawabya. Yang menjawab tidak mereka beralasan karena: tidak bisa, tidak berbakat, anak-anak tidak tertarik, tidak ada pengalaman, tidak ada pelatihan, dan tidak ada dukungan dari sekolah. Yang menjawab ya mengemukakan cara mereka mengajarkan seni di sekolah yaitu dengan cara menggunakan buku pegangan, berdasarkan pengalaman, ada guru khusus, dan kegiatan ekstrakurikuler. Artinya, pembelajaran seni di SD memang belum seperti yang diharapkan kurikulum.
Kata kunci: pembelajaran, seni
Full Text:
PDFDOI: https://doi.org/10.36706/jisd.v2i1.8622
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2019 Jurnal Inovasi Sekolah Dasar
PUBLISHED BY:
Universitas Sriwijaya in Collaboration with HDPGSDI (Himpunan Dosen PGSD Indonesia)
Kampus Indralaya
Jl. Palembang-Indralaya KM 32 Ogan Ilir
Kampus Palembang
Jl. Srijaya KM 5.5 Kelurahan Srijaya Kecamatan Alang-alang Lebar
email: jisd@fkip.unsri.ac.id