HUBUNGAN KEJENUHAN BELAJAR DALAM JARINGAN DENGAN PROKRASTINASI AKADEMIK
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdi Zarrin, S., Gracia, E., & Paixão, M. P. (2020). Prediction of academic procrastination by fear of failure and self-regulation. Educational Sciences: Theory and Practice, 20(3), 34–43. https://doi.org/10.12738/jestp.2020.3.003
Aditia, O. (2020). Penerapan Media Google Classroom Di Era Pandemi Covid 19 Pada Pembelajaran Pai. Equivalent: Jurnal Ilmiah Sosial Teknik, 1(1), 17–36. https://jequi.ridwaninstitute.co.id/index.php/jequi/article/view/18
Balkis, M. (2013). The Relationship between Academic Procrastination and Students’ Burnout. Hacettepe Üniversitesi E?itim Fakültesi Dergisi, 28(28–1), 68–78.
Chudari, I. N., & Fatihaturosyidah. (2019). Mengenal Prokrastinasi Akademik. DIDAKTIS 4: Proseding Seminar Nasional Pendidikan Dasar 2019, 4, 77–82. http://proceedings.upi.edu/index.php/semnaspendas/article/view/1208
Kumasela, G. P., Saerang, J. S. M., & Rares, L. (2013). Hubungan Waktu Penggunaan Laptop Dengan Keluhan Penglihatan Pada Mahasiswa Fakultas Kedokteran Universitas Sam Ratulangi. Jurnal E-Biomedik, 1(1). https://doi.org/10.35790/ebm.1.1.2013.4361
Muhtadi, A. (2005). Menciptakan Iklim Kelas (Classroom Cumate) Yang Kondusif Dan Berkualitas Dalam Proses Pembelajaran. Majalah Ilmiah Pembelajaran, 1(2), 1–10.
Ocal, K. (2016). Predictors of academic procrastination and university life satisfaction among Turkish sport schools students. Educational Research and Reviews, 11(7), 482–490. https://doi.org/10.5897/err2016.2645
Pratitis, N. T., Suroso, S., Cahyanti, R. O., & Sa’idah, F. L. S. (2021). Self Regulated Learning dan Dukungan Sosial dengan Prokrastinasi Akademik pada Mahasiswa di Masa Pandemi. KELUWIH: Jurnal Sosial Dan Humaniora, 2(1), 1–7. https://doi.org/10.24123/soshum.v2i1.3953
Rafiudin, M. (2020). Hubungan Kejenuhan Belajar Dengan Intensitas Bermain Game Online Pada Siswa Kelas VIII SMPN 2 Mojo Kabupaten Kediri Tahun Pelajaran 2019/2020.
Stoeber, J., Childs, J. H., Hayward, J. A., & Feast, A. R. (2011). Passion and motivation for studying: Predicting academic engagement and burnout in university students. Educational Psychology, 31(4), 513–528. https://doi.org/10.1080/01443410.2011.570251
Winahyu, dyah M. K. (2020). Hubungan Dukungan Sosial Dan Student Brnout Dengan Prokrastinasi Akademik Sswa Kelas XI SMA NEGERI 3 Sidoarjo. Jurnal Bimbingan Dan Konseling, 11(1), 102–109. http://jurnalmahasiswa.unesa.ac.id/index.php/jurnal-bk-unesa/article/view/32026
Yosef, & Rozzaqyah, F. (2021). Character Education via Guidance and Counseling Service During Covid-19 Pandemic. 513, 402–407. https://doi.org/10.2991/assehr.k.201230.137
Yudiawan, A. (2020). BELAJAR BERSAMA COVID 19: Evaluasi Pembelajaran Daring Era Pandemi di Perguruan Tinggi Keagamaan Islam Negeri, Papua Barat. AL-FIKR: Jurnal Pendidikan Islam, 6(1), 10–16. https://doi.org/10.32489/alfikr.v6i1.64
Zahra, A. S., & Wijayanti, S. (2020). Efektivitas Pembelajaran Basis Online Di Iain Tulungagung Dengan Adanya Kebijakan Physical Distancing Era Pandemi Covid 19. Geram (Gerakan Aktif Menulis), 8(1), 83–89.
DOI: https://doi.org/10.36706/jkk.v8i1.14373
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.