MEDIA GAMBAR DALAM MENINGKATKAN HASIL BELAJAR MATEMATIKA MATERI BANGUN RUANG SISWA KELAS V SD NEGERI 139/1 SUNGAI BULUH
Abstract
Abstract: Learning is an activity that is designed to make students want to learn . So that when the students have learned they will acquire intelligence or competence in accordance with what they learned. In this regard teachers as adults who assist students in learning to obtain intelligence to be proficient in designing and implement-ing learning, so that if an evaluation on learning that have been implemented in the classroom teachers will be able to see this success by paying attention to improving student learning outcomes as one a sign of success in the learning process that has conducted the teacher to their students. This paper is the result of a class action re-search on Improving Learning Outcomes Mathematic geometry for students grade V SD Negeri 139/1 Sungai Buluh by using images media
Key Word: images media, Improved Learning Outcomes
Abstrak: Pembelajaran adalah suatu kegiatan yang dirancang agar siswa mau belajar. Sehingga ketika anak didik telah belajar mereka akan memperoleh kepandaian atau kompetensi yang sesuai dengan apa yang mereka pelajari. Dalam hal ini guru sebagai orang dewasa yang membantu anak didik dalam belajar untuk memperoleh kepandaian harus cakap dalam merancang dan mengimplementasikan pembelajaran tersebut, sehinga jika dilakukan evaluasi pada pembelajaran yang telah dilaksanakan di kelas guru akan dapat melihat keberhasilan tersebut dengan memperhatikan peningkatan hasil belajar siswa sebagai salah satu tanda keberhasilan dalam proses pembelajaran yang telah dilakukan guru kepada anak didiknya. Tulisan ini adalah hasil penelitian tindakan kelas mengenai Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Bangun Ruang Siswa Kelas V SD Negeri 139/1 Sungai Buluh Dengan Menggunakan Media Gambar.
Kata kunci: media gambar, peningkatan hasil belajar
Full Text:
PDFDOI: https://doi.org/10.36706/jisd.v3i2.8493
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2019 Jurnal Inovasi Sekolah Dasar
PUBLISHED BY:
Universitas Sriwijaya in Collaboration with HDPGSDI (Himpunan Dosen PGSD Indonesia)
Kampus Indralaya
Jl. Palembang-Indralaya KM 32 Ogan Ilir
Kampus Palembang
Jl. Srijaya KM 5.5 Kelurahan Srijaya Kecamatan Alang-alang Lebar
email: jisd@fkip.unsri.ac.id