PEMBELAJARAN SENI DI SEKOLAH DASAR

sungkowo soetopo

Abstract


Abstract: Learningthe artinelementary schoolis not run likedemands of the curriculum. At some stageandPLPGforce, ofsome teacherswho were askedwhether or not youteach theartsin your school? Thosewho answerednoandthere isno one to answeryes. Reasonedthattheydid notanswerbecausecan not,no talent, childrenare notinterested, noexperience, no training, and no supportfromthe school. Whoanswered yes toexpresshowtheyteachartinthe schoolthat is byusing ahandbook, based on experience, there isa specialteacher, and extracurricular activities. That is,learningthe artinelementary schoolisnotas expectedcurriculum.

 

Keywords:learning, art

 

 

Abstrak:Pembelajaran seni di  SD tidak berjalan seperti tuntutan kurikulum. Pada beberapa tahap dan angkatan PLPG,  dari beberapa guru yang ditanyai   apakah Anda mengajarkan seni di sekolah  Anda? Mereka ada yang menjawab tidakdan ada yang menjawabya. Yang menjawab tidak   mereka beralasan karena: tidak bisa,   tidak berbakat, anak-anak tidak tertarik,  tidak ada pengalaman,  tidak ada pelatihan, dan tidak ada dukungan dari sekolah.  Yang menjawab ya mengemukakan cara mereka mengajarkan seni di  sekolah yaitu dengan cara menggunakan buku pegangan, berdasarkan pengalaman,  ada guru khusus, dan  kegiatan ekstrakurikuler. Artinya, pembelajaran seni di SD memang belum seperti yang diharapkan kurikulum.

 

Kata kunci: pembelajaran, seni


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.36706/jisd.v2i1.8622

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2019 Jurnal Inovasi Sekolah Dasar



PUBLISHED BY:

Universitas Sriwijaya in Collaboration with HDPGSDI (Himpunan Dosen PGSD Indonesia)

Kampus Indralaya 
Jl. Palembang-Indralaya KM 32 Ogan Ilir
Kampus Palembang
Jl. Srijaya KM 5.5 Kelurahan Srijaya Kecamatan Alang-alang Lebar

email: jisd@fkip.unsri.ac.id


p-ISSN: 2355-7346

e-ISSN: 2685-6433