• https://theoejwilson.com/
  • santuy4d
  • mariatogel
  • santuy4d
  • garuda slot
  • garudaslot
  • https://edujournals.net/
  • nadimtogel
  • https://mitrasehatjurnal.com/
  • slot gacor hari ini
  • g200m
  • https://perpustakaan.stpreinha.ac.id/mahasiswa/
  • https://www.lml.stpreinha.ac.id/lab/
  • https://cursosvirtuales.icip.edu.pe/nice/
  • slot resmi
  • PERBEDAAN MOTIVASI BELAJAR MAHASISWA INDEKOS DENGAN MAHASISWA YANG TINGGAL BERSAMA ORANG TUA | Lestari | Jurnal PROFIT: Kajian Pendidikan Ekonomi dan Ilmu Ekonomi

    PERBEDAAN MOTIVASI BELAJAR MAHASISWA INDEKOS DENGAN MAHASISWA YANG TINGGAL BERSAMA ORANG TUA

    Santia Lestari(1*), Siti Fatimah(2), Edutivia Mardetini(3)
    (1) Pendidikan Ekonomi, Universitas Sriwijaya
    (2) 
    (3) 
    (*) Corresponding Author
    DOI : 10.36706/jp.v9i1.17473

    Abstract

    The purpose of this studty was to show the difference in learning motivation between indekos and students who live with their parent. This research is comparative research using quantitative methods. The Product Moment Correlation formula is used for instrument validation and the Spearman Brown formula (Split Half Method) is used for reliability testing. The population of this study is all students of Economic Education 2018 Faculty of Teacher Training and Education, Sriwijaya University, which amounts to 62 people. Questionnaires and interviews are used for variable data X1 (motivation to study indekos students) and X2 (motivation to learn students who live with their parents). The results of this study showed that there was no significant difference between the learning motivations of indekos students and students who lived with parents. The motivation to study indekos students has an average of (80.71), while the motivation to learn students who live with parents is (84). The hypothesis using parametric statistics the t-test is obtained that thitung=-8.09 ? ttabel =1.671 then Ha was rejected and Ho accepted.

    Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menunjukkan perbedaan motivasi belajar antara mahasiswa indekos dengan mahasiswa yang tinggal bersama orang tuanya. Penelitian ini merupakan penelitian komparatif dengan menggunakan metode kuantitatif. Rumus korelasi product moment digunakan untuk validasi instrumen dan rumus spearman brown (metode split half) digunakan untuk pengujian reliabilitas. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh mahasiswa pendidikan ekonomi 2018 FKIP UNSRI yang berjumlah 62 mahasiswa. Angket dan wawancara digunakan untuk mencari data variabel X1 (motivasi belajar mahasiswa indekos) dan X2 (motivasi belajar mahasiswa yang tinggal bersama orang tua). Dari hasil penelitian ini menunjukan bahwa tidak terdapat perbedaan yang signifikan antara motivasi belajar mahasiswa indekos dan mahasiswa yang tinggal bersama orang tua. Motivasi belajar mahasiswa indekos memiliki rerata sebesar (80,71), sedangkan motivasi belajar mahasiswa yang tinggal bersama orang tua sebesar (84). Hipotesis menggunakan statistik parametris yaitu uji-t dan diperoleh t-hitung = - 9,09 ? t-tabel = 1,671 maka h0 diterima h0 ditolak

    KREATIVITAS MENGAJAR GURU DAN PERHATIAN ORANG TUA TERHADAP MOTIVASI BELAJAR SISWA PADA MASA PANDEMI

    Keywords


    motivasi belajar, mahasiswa indekos, mahasiswa tinggal bersama orang tua

    Article Statistic

    Abstract view : 590 times
    PDF (Bahasa Indonesia) views : 350 times

    The PDF file you selected should load here if your Web browser has a PDF reader plug-in installed (for example, a recent version of Adobe Acrobat Reader).

    If you would like more information about how to print, save, and work with PDFs, Highwire Press provides a helpful Frequently Asked Questions about PDFs.

    Alternatively, you can download the PDF file directly to your computer, from where it can be opened using a PDF reader. To download the PDF, click the Download link above.

    Fullscreen Fullscreen Off

    Full Text: PDF (Bahasa Indonesia)

    How To Cite This :

    Refbacks

    • There are currently no refbacks.


    Copyright (c) 2022 santia lestari

    Creative Commons License
    This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.