• https://theoejwilson.com/
  • mariatogel
  • santuy4d
  • garuda slot
  • garudaslot
  • https://edujournals.net/
  • nadimtogel
  • https://mitrasehatjurnal.com/
  • slot gacor hari ini
  • g200m
  • 55kbet
  • slot gacor
  • garudaslot
  • link slot gacor
  • PENGEMBANGAN E-MODUL STATISTIK PENELITIAN PENDIDIKAN SEBAGAI INOVASI PEMBELAJARAN DI ERA MEA | . | Jurnal PROFIT: Kajian Pendidikan Ekonomi dan Ilmu Ekonomi

    PENGEMBANGAN E-MODUL STATISTIK PENELITIAN PENDIDIKAN SEBAGAI INOVASI PEMBELAJARAN DI ERA MEA

    Fitriyanti .(1*), Hudaidah .(2)
    (1) 
    (2) 
    (*) Corresponding Author
    DOI : 10.36706/jp.v3i1.5554

    Abstract

    Abstract : One of the capabilities that must be mastered in the era of the Asean Economic Community (AEC) is the ability in the field of information and communication technology. Information technology (ICT) is a tool that can be used dalamkegiatan learning. For that perform the Development of E Module Statistics Education Research. This research aims to develop a valid E Module, practical and have a potential effect on student learning outcomes. Stages of development includes the planning, production and evaluation. Gathering data using questionnaires, tests, documentation and data analysis using quantitative descriptive. Based on the results of this study concluded that the E-Module developed declared valid, practical and have a potential effect as well as the positive feedback of students in its application. E-Module weaknesses in this study are: some students are poorly understood sentences. It is suggested that in future studies to use the phrase that corresponds to the student's understanding.

    Abstrak : Salah satu kemampuan yang harus dikuasai di era Masyarakat Ekonomi Asean (MEA) adalah kemampuan dibidang teknologi informasi dan komunikasi. Teknologi informasi (ICT) merupakan sarana yang dapat dimanfaatkan dalamkegiatan pembelajaran. Untuk itu dilakukanlah Pengembangan E Modul Statistik Penelitian Pendidikan. Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan E Modul yang valid, praktis dan memiliki efek potensial terhadap hasil belajar mahasiswa. Tahapan pengembangan meliputi tahap perencanaan, produksi dan evaluasi. Pengumpulan data menggunakan angket, tes, dokumentasi dan analisis data menggunakan diskriptif kuantitatif. Berdasarkan hasil penelitian dapat disimpulkan bahwa E-Modul yang dikembangkan dinyatakan valid, praktis dan memiliki efek potensial serta tanggapan positif mahasiswa dalam penerapannya.Kelemahan E-Modul dalam penelitian ini yaitu: beberapa kalimat kurang dipahami mahasiswa. Untuk itu disarankan pada penelitian selanjutnya untuk menggunakan kalimat yang sesuai dengan pemahaman mahasiswa.

    Keywords


    E-Modul, Inovasi Pembelajaran

    References


    Arsyad, Azhar. 2002. Media pembelajaran. Jakarta: Rajawali Pers.

    Mulyono. Abdurahman, 1999.Pendidikan Bagi Anak Berkesulitan Belajar.Jakarta: Rineka Cipta

    Nasution, Nuh. 2003.Psikologi Pendidikan.Jakarta: Depdikbud

    Popham.1995.Classroom Assessment , What Teachers Need to Know.Los Angeles. Allyn&Bacon

    Putra, N. 2011.Research & Development. Penelitian dan Pengembangan: Suatu Pengantar. Jakarta: PT. RajaGrafindo Persada.

    Santyasa, I Wayan.2009. Teori Pengembangan Modul. Bali: Universitas Pendidikan Ganesha

    Warsita, Bambang. 2008. Teknologi Pembelajaran, Landasan dan Aplikasinya. Jakarta: PT. Rineka Cipta


    Article Statistic

    Abstract view : 259 times
    PDF views : 264 times

    The PDF file you selected should load here if your Web browser has a PDF reader plug-in installed (for example, a recent version of Adobe Acrobat Reader).

    If you would like more information about how to print, save, and work with PDFs, Highwire Press provides a helpful Frequently Asked Questions about PDFs.

    Alternatively, you can download the PDF file directly to your computer, from where it can be opened using a PDF reader. To download the PDF, click the Download link above.

    Fullscreen Fullscreen Off

    Full Text: PDF

    How To Cite This :

    Refbacks

    • There are currently no refbacks.


    Copyright (c) 2018 Fitriyanti ., Hudaidah .

    Creative Commons License
    This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.