• https://spadav2.unikal.ac.id/lang/paito-hk/
  • Sbotop
  • http://fairplay.uho.ac.id/lapas/sensus/
  • https://theoejwilson.com/
  • https://penkopjurnal.uho.ac.id/cokky/cheat/
  • slot demo
  • iblis merah hack
  • https://prologue.sastra.uniba-bpn.ac.id/js/idslot/
  • alexis toto
  • Robot Merah Hack
  • pusat maxwin
  • santuy4d
  • https://spada.ppg.ung.ac.id/mod/sthai/
  • https://simlinmas.kemendagri.go.id/web/xgacor/
  • https://conference.uhnsugriwa.ac.id/pages/tslot/
  • http://jiseafa.lppm.unand.ac.id/js/demo-slot/
  • http://jiseafa.lppm.unand.ac.id/js/slotraf/
  • turbox500
  • Lapak Cheat
  • Lucky RP
  • https://www.ies.ftk.uinjambi.ac.id/pages/dewa288/
  • https://ett.ftk.uinjambi.ac.id/pages/ligaciputra/
  • https://rechtenstudent.uinkhas.ac.id/pages/scatter/
  • http://elearning.wisnuwardhana.ac.id/mod/santuymax/
  • https://jikesi.fk.unand.ac.id/js/bni4d/
  • https://elearning.pranataindonesia.ac.id/course/santuy4d/
  • http://ijsab.fateta.unand.ac.id/lib/pkp/zara4d/
  • Garudaslot
  • https://jikesi.fk.unand.ac.id/assets/wdbos/
  • slot thailand
  • https://e-journal.usd.ac.id/lib/pkp/scatter/
  • https://lexeconomicajournal.uinkhas.ac.id/pages/garudaslot/
  • garuda slot
  • garudaslot
  • ANALISIS FAKTOR PENYEBAB RENDAHNYA HASIL BELAJAR PESERTA DIDIK PADA MATA PELAJARAN EKONOMI DI SMA NEGERI 15 PALEMBANG | Aisyah | Jurnal PROFIT: Kajian Pendidikan Ekonomi dan Ilmu Ekonomi

    ANALISIS FAKTOR PENYEBAB RENDAHNYA HASIL BELAJAR PESERTA DIDIK PADA MATA PELAJARAN EKONOMI DI SMA NEGERI 15 PALEMBANG

    Aisyah Aisyah(1*), Riswan Jaenudin(2), Dewi Koryati(3)
    (1) 
    (2) 
    (3) 
    (*) Corresponding Author
    DOI : 10.36706/jp.v4i1.5572

    Abstract

    Abstract: This research is analysist factor learning’s student that makes result low on economiclearning at SMA Negeri 15 Palembang The problem on this research was how the internal and eksternal factor make effect the learning’s outcome low to students class X  at SMA negeri 15 palembang.The purpose of this study was to determine the factors that cause low yields of class X student at SMAN 15 Palembang. This research subject is class X.1, X.2 and X.3 comprising 118 students Sampling uses purposive sampling with the requirements of the required learning outcomes of students who KKM under 78 amount to 70 students. In this research conducted with supporting documentation as to complement the existing data in the field, distributing questionnaires to students, as well as interviews directly to economics teacher. Based on the conclusions the researchers can give advice to students in order to improve learning outcomes on economic subjects, teachers should use teaching methods that interest students, to further research if using a statement questionnaire should use language that facilitates students will have no difficulty in answering statement questionnaire.

    Abstrak: Penelitian ini berjudul “Analisis Faktor Penyebab Rendahnya Hasil Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran Ekonomi di SMA Negeri 15 Palembang”.Masalah dalam penelitian ini adalah bagaimana faktor internal dan faktor eksternal dapat menyebabkan rendahnya hasil belajar siswa kelas X IPS di SMA Negeri 15 Palembang. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui faktor-faktor penyebab rendahnya hasil belajar siswa kelas X di SMA Negeri 15 Palembang. Subjek penelitian ini merupakan kelas X.1, X.2 dan X.3 yang terdiri 118 siswa Pengambilan sampel menggunaan purposive sampling yang sesuai dengan persyaratan yang diperlukan hasil belajar siswa yang nilai KKM di bawah 78 yang berjumlah 70 siswa. Dalam penelitian ini dilakukan dengan dokumentasi sebagai pendukung dalam melengkapi data yang ada di lapangan,  melakukan penyebaran angket kepada siswa, serta wawancara secara langsung kepada guru ekonomi. Berdasarkan simpulan maka peneliti dapat memberikan saran  untuk siswa agar dapat meningkatkan hasil belajar pada mata pelajaran ekonomi, untuk guru seharusnya menggunakan metode pembelajaran yang menarik perhatian siswa, untuk peneliti selanjutnya jika menggunakan pernyataan angket seharusnya menggunakan kalimat yang memudahkan siswa sehingga siswa tidak mengalami kesulitan dalam menjawab pernyataan angket

    Keywords


    Faktor penyebab rendahnya hasil belajar

    References


    Arikunto, Suharismi. 2010. Prosedur penelitian suatu pendekatan praktek.

    Jakarta:Rineka Cipta.

    Arikunto, Suharismi dan Cepi Safruddin Abdul Jabar. 2009. Evaluasi program pendidikan. Jakarta: Rineka Cipta

    Dalyono, 2009.psikologi Pendidikan. Jakarta. PT. Rineka Cipta

    Djamarah, Saiful bahri. 2010. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta : Rineka Cipta.

    Hamalik, Oemar. 2006. Proses BelajarMengajar. Bumi Aksara: Jakarta

    Mulyasa, 2006. Kurikulum yang disempurnakan.Bandung:PT Remaja Rosda Karya.Poerwadarminta, W.JS. Kamus Umum Bahasa Indonesia.

    Syah, Muhibbin, 2009. Psikologi Belajar. Jakarta, PT: Raja Grafindo Persada

    Riduwan.2012. Belajar Mudah Penelitian Untuk Guru, Karyawan, Peneliti Pemula. Bandung: Alfabeta.

    Slameto. 2010. Belajar dan faktor-faktor yang mempengaruhinya. Jakarta:PT Rineka Cipta.

    St. Y. Slamet dan Suwarto. 2007. Dasar-dasar Metodologi Penelitian Kualitatif. Surakarta: UNS Press

    Sadirman,2011. Interaksi dan motivasi Belajar mengajar.Jakarta : Rajawali Pers.


    Article Statistic

    Abstract view : 8186 times
    PDF (Bahasa Indonesia) views : 16232 times

    The PDF file you selected should load here if your Web browser has a PDF reader plug-in installed (for example, a recent version of Adobe Acrobat Reader).

    If you would like more information about how to print, save, and work with PDFs, Highwire Press provides a helpful Frequently Asked Questions about PDFs.

    Alternatively, you can download the PDF file directly to your computer, from where it can be opened using a PDF reader. To download the PDF, click the Download link above.

    Fullscreen Fullscreen Off

    Full Text: PDF (Bahasa Indonesia)

    How To Cite This :

    Refbacks

    • There are currently no refbacks.


    Copyright (c) 2018 Aisyah Aisyah, Riswan Jaenudin, Dewi Koryati

    Creative Commons License
    This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.