EFL Students’ Motivation toward E-learning
Abstract
Abstract: Learning English as a Foreign Language has faced a diffrent phase in the on-going 21st century since it presents some challenges to be mastered by society to succeed. Mastering information, communication, and technology (ICT) has been one of the issues to equip due to its rapid growth. Consequently, integrating ICT in all aspects of human life cannot be circumvented without exception in the education sector especially in EFL learning. Electronic learning, commonly abbreviated as e-learning assisted by technology to facilitate learning, has altered the traditional method to enable EFL teaching and learning. Due to its development, a variety of e-learning platforms have been created and utilized to support the education goal and try to attract students’ motivation toward its implementation. This paper outlines how EFL students' motivation toward E-learning.
Keywords: English as a Foreign Language (EFL), students’ motivation, E-learning.
Abstrak: Belajar Bahasa Inggris sebagai Bahasa Asing menghadapi fase yang berbeda di abad ke-21 yang sedang berlangsung karena menghadirkan beberapa tantangan yang harus dikuasai oleh masyarakat untuk berhasil. Penguasaan informasi, komunikasi, dan teknologi (TIK) menjadi salah satu hal yang harus dibekali karena perkembangannya yang pesat. Akibatnya, pengintegrasian TIK dalam semua aspek kehidupan manusia tidak dapat dielakkan tanpa terkecuali di bidang pendidikan khususnya dalam pembelajaran Bahasa Inggris. Pembelajaran elektronik, biasa disingkat e-learning dibantu oleh teknologi untuk memfasilitasi pembelajaran, telah mengubah metode tradisional untuk memungkinkan pengajaran dan pembelajaran EFL. Karena perkembangannya, berbagai platform e-learning telah diciptakan dan dimanfaatkan untuk mendukung tujuan pendidikan dan berusaha menarik motivasi siswa dalam penerapannya. Makalah ini menguraikan bagaimana motivasi siswa EFL terhadap E-learning.
Kata-kata kunci: Bahasa Inggris sebagai Bahasa Asing (EFL), motivasi siswa, E-learning.
Full Text:
PDFRefbacks
- There are currently no refbacks.