• https://theoejwilson.com/
  • santuy4d
  • mariatogel
  • santuy4d
  • garuda slot
  • garudaslot
  • https://edujournals.net/
  • nadimtogel
  • https://mitrasehatjurnal.com/
  • slot gacor hari ini
  • g200m
  • 55kbet
  • slot gacor
  • garudaslot
  • link slot gacor
  • https://perpustakaan.stpreinha.ac.id/mahasiswa/
  • https://www.lml.stpreinha.ac.id/lab/
  • https://cursosvirtuales.icip.edu.pe/nice/
  • PELATIHAN PENYUSUNAN LKS BERBASIS KURIKULUM 2013 PADA MATA PELAJARAN EKONOMI DAN AKUNTANSI DI SMA/SMK SWASTA SE-KECAMATAN KEMUNING PALEMBANG | Fitriyanti | Jurnal PROFIT: Kajian Pendidikan Ekonomi dan Ilmu Ekonomi

    PELATIHAN PENYUSUNAN LKS BERBASIS KURIKULUM 2013 PADA MATA PELAJARAN EKONOMI DAN AKUNTANSI DI SMA/SMK SWASTA SE-KECAMATAN KEMUNING PALEMBANG

    Fitriyanti Fitriyanti(1*), Dwi Hasmidyani(2), Ikbal Barlian(3), Firmansyah Firmansyah(4), Karolus S(5)
    (1) 
    (2) 
    (3) 
    (4) 
    (5) 
    (*) Corresponding Author
    DOI : 10.36706/jp.v1i2.5604

    Abstract

    Abstract: The transition of KTSP curriculum to the 2013 curriculum requires the ability of teachers to create and develop their own LKS. Lack of training on the preparation of LKS based on Curriculum 2013 for private SMA / SMK teachers in Kecamatan Kemuning Palembang encourages the implementation of devotion activities. this. During this time many who get training are teachers from public schools. This activity aims to improve the knowledge, skills and motivation of trainees about the preparation of LKS based on Kurilnilum 2013 on Economic and Accounting Subjects in SMA / SMK in Kemuning Sub-district Palembang. The target of this activity is expected the teachers of SMA and SMK private sector Kemuning Sub-Palembang can arrange LKS based on Curriculum 2013 on Ekonoini and Accounting subjects. While the form of services in the form of training and LKS prepared by participants in groups. Implementation of this activity using the method of assistance. The results of this observation indicate that this is supported by questionnaires and interviews so that it can be concluded that this training has been able to increase knowledge, skill and motivation in the preparation of LKS based on Curriculum 2013. The weakness encountered in this training is the lack of clarity of the issues raised. Therefore it is recommended to weld problems in LKS using operational verbs.

    Abstrak : Peralihan kurikulum KTSP ke kurikulum 2013 menuntut kemampuan guru untuk membuat dan mengembangkan sendiri LKS. Kurangnya pelatihan penyusunan LKS berbasis Kurikulum 2013 untuk guru-guru SMA/SMK swasta di Kecamatan Kemuning Palembang mendorong diselenggaranya kegiatan pengabdian. ini. Selama ini yang banyak mendapatkan pelatihan adalah guru-guru dari sekolah negeri. Kegiatan ini bertujuan untuk meningkatkan pengetahuan, keterampilan dan motivasi peserta pelatihan tentang penyusunan LKS berbasis Kurilnilum 2013 pada Mata Pelajaran Ekonomi dan Akuntansi di SMA/SMK se-Kecamatan Kemuning Palembang. Target dari kegiatan ini diharapkan para guru SMA dan SMK swasta se-Kecamatan Kemuning Palembang dapat menyusun LKS berbasis Kurikulum 2013 pada mata pelajaran Ekonoini dan Akuntansi. Sedangkan iuarannya berupa jasa yaitu pelatihan dan LKS yang disusun oleh peserta secara kelompok. Pelaksanaan kegiatan ini menggunakan metode pendampingan. Hasil observasi menunjukkan, hal ini didukung hasil angket dan wawancara sehingga dapat disimpulkan bahwa pelatihan ini telah mampu meningkatkan pengetahuan, keterampilan dan motivasi dalam penyusunan LKS berbasis Kurikulurn 2013. Kelemahan yang ditemui dalam pelatihan ini adalah kurang jelasnya permasalahan yang dikemukakan. Untuk itu disarankan memperelas permasalahan dalam LKS dengan menggunakan kata kerja operasional.

    Keywords


    LKS, Kurikulum 2013

    References


    Hamlik, Oemar. 2007. Proses Belajar Mengajar. Jakarta: Bumi Aksara.

    Majid, Abdul. 29. Perencanaan Pembelajaran Mengembangkan Standar Kompetensi guru, Bandung : PT Remaja Rosdakarya.

    Mudlofir, Ali. 2011. Aplikasi Pengembangan KTSP Dan Bahan Ajar Dalam Pendidikan Islam. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada

    Rahayu, Sri. 2009. Modul Pengembangan Perangkat Pembelajaran. Unsri

    Sutjipto dan Kustandi. 2011. Media Pembelajaran Manual dan Digital. Bogor : Ghalia Indonesia.

    Sutjipto dan Kustandi. 2011. Media Pembelajaran Manual dan Digital. Bogor : Ghalia Indonesia.

    Trianto. 2011. Mengembangkan Model Pembelajaran Tematik. Jakarta : PT Prestasi Pustakarya.

    , 2011. Mendesain Model Pembelajaran Inovatif-Progresif, Jakarta: Pranada Media


    Article Statistic

    Abstract view : 250 times
    PDF (Bahasa Indonesia) views : 1432 times

    The PDF file you selected should load here if your Web browser has a PDF reader plug-in installed (for example, a recent version of Adobe Acrobat Reader).

    If you would like more information about how to print, save, and work with PDFs, Highwire Press provides a helpful Frequently Asked Questions about PDFs.

    Alternatively, you can download the PDF file directly to your computer, from where it can be opened using a PDF reader. To download the PDF, click the Download link above.

    Fullscreen Fullscreen Off

    Full Text: PDF (Bahasa Indonesia)

    How To Cite This :

    Refbacks

    • There are currently no refbacks.


    Copyright (c) 2018 Fitriyanti Fitriyanti, Dwi Hasmidyani, Ikbal Barlian, Firmansyah Firmansyah, Karolus S

    Creative Commons License
    This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.